Sunday, December 20, 2009

CD ibal ~ galakan kepada yang ingin mencuba...

koleksi CD ibal semakin hari semakin banyak..alhamdulillah..rezeki anak2 mummy...di sini sy pastekan 'pic' sebagai galakan kepada newbie di dalam proses untuk mengenali apa itu CD..it's ok..memula besele..lama2 confirm okkeyy..

so,...di ampaian..cam niela upernyer...boleh dikatakann tiap2 malam @ 2 hari sekali...



so..apalagik...sedangkan saya pon bermula lambat..(anak ke3 baru nak start..niekan pulak uuoollss yang baru pas pantang ker..setahun ker..xterlambat lagikk tuk try..)...apa2 pon sy buat demi anak saya yang terchenntaaa....dan tersayangg...huhuhu

No comments:

istilah dlm cd

1. CD : cloth diaper / lampin kain.

2. Pocket diaper : Lampin kain yg mempunyai poket untuk memasukkan insert/soaker mengikut keperluan bayi.

3. Insert/Soaker : Penyerap kebasahan yg diperbuat kebiasaannya dari fabrik microfibre, boleh juga diperbuat daripada kain napkin yg dilipat2.

4. Microfiber : Material tuala yg tebal, biasanya digunakan sebagai insert atau soaker untuk menyerap kebasahan.

5. Fleece : Sejenis fabrik yg tebal, gebu dan lembut seperti bulu biri2. Biasanya digunakan sebagai lapisan poket, diantara kulit bayi dan 'insert/soaker'. Fabrik ni membuatkan bayi berasa selesa dan kering.

6. PUL : Fabrik yg digunakan sebagai lapisan paling luar, mempunyai penebat air, mengelak kebasahan dari dalam menembusi luar lampin.

7. One size (OS) : Sais boleh diubah dari S /M/L dengan menggunakan snapbutton yg disediakan, boleh dipakai bayi dari lahir(3kg)- 3thn(13kg).