Monday, October 4, 2010

cara penggunaan CD

salam semua...rupa-rupanya masih ramai yg tak faham macamana fungsi CD nie...hurm..xper...saya akan terangkan sedikit demi sedikit dari segi kebiasaan pemakaian saya kepada my luvli IBAL...

owkey...

langkah 1

- masukkan insert (1 @ 2 kpg ) bergantung kpd thp umur anak kt..mcm sy 2kpg sbb bb dah 1thn 9bulan..
- adjustkan button ~ mcm saya saiz M (pls refer gambar for sizing CD)
- pakaikan ke baby mcm kiter pakaikan despo biasa...
- taraa..dah siap...

langkah 2

- bila CD dah berat @ dh lama...bukakkan CD dari baby
- keluarkan insert ~ basuh sampai hilang bau hancing @ hilang poo poo
- simpan @ letakkan ke dalam besen khas
- so, now terpulang pada semua...either nak basuh sekali sehari @ 2hari sekali (saya selalu kumpul untuk 3hari untuk sekali basuh..senang)

langkah 3

- mesin + sidai + lipat
- siap...senang kan...????

sebarang pertanyaan, sila hubungi saya samada di email ababymomz@yahoo.com @ terus ke FB saya ....jes add me k...

now promosi price RM25.00 + free pos


No comments:

istilah dlm cd

1. CD : cloth diaper / lampin kain.

2. Pocket diaper : Lampin kain yg mempunyai poket untuk memasukkan insert/soaker mengikut keperluan bayi.

3. Insert/Soaker : Penyerap kebasahan yg diperbuat kebiasaannya dari fabrik microfibre, boleh juga diperbuat daripada kain napkin yg dilipat2.

4. Microfiber : Material tuala yg tebal, biasanya digunakan sebagai insert atau soaker untuk menyerap kebasahan.

5. Fleece : Sejenis fabrik yg tebal, gebu dan lembut seperti bulu biri2. Biasanya digunakan sebagai lapisan poket, diantara kulit bayi dan 'insert/soaker'. Fabrik ni membuatkan bayi berasa selesa dan kering.

6. PUL : Fabrik yg digunakan sebagai lapisan paling luar, mempunyai penebat air, mengelak kebasahan dari dalam menembusi luar lampin.

7. One size (OS) : Sais boleh diubah dari S /M/L dengan menggunakan snapbutton yg disediakan, boleh dipakai bayi dari lahir(3kg)- 3thn(13kg).